– Det är jätteviktigt för oss att vara just här, både för investeringsmöjligheterna som finns, att vi har vår komponentverkstad här i Boden som visar att vi satsar hårt på att finnas i den här regionen men också kunna ta del av de utvecklingsmöjligheter som finns, säger Eva Holm, marknadschef på Zeppelin Sverige, återförsäljare av Caterpillars maskiner om företagets medverkan på Load up North.
– Vi har varit inne i vakuumet under pandemin som gör att det finns ett uppdämt behov. Sedan går ju den här regionen en ljus framtid till mötes som gör att vi måste vara närvarande och då är det bästa sättet att komma hit för att träffa kunderna som verkar i regionen, sammanfattar Fredrik Rigö, marknadskommunikationschef på Swecon Sverige.
Boden visade sig från sin allra bästa sida och bjöd på fantastiskt sensommarväder. Nästa års Load up North kommer även den att äga rum i Boden för att 2024 återvända till Umeå och därefter alternera mellan de två orterna vartannat år.
– Att det blir Boden två år i rad har att göra med Skogsnolia och att vi har en del utställare som ställer ut på båda mässorna. Då behöver vi justera så att inte Load up North och Skogsnolia äger rum samma år och på samma ort, säger Erik Säfvenberg, marknadschef på Nolia.