Internationellt men helsvenskt
Volvo vinner priser för sina...
Linn Posse
Publicerad: 2019-02-13
Lästid: 0 min
Publicerad: 2019-02-13
Lästid: 0 min
Volvo vinner priser för sina reklamfilmer. Ofta. Den senaste i raden som dök upp före julen 2018 har fått stor uppmärksamhet i hela världen. Reklambranschen räknar med att det blir ett internationellt pris även denna gång.Känslan när hårdingen Dolph Lundgren glider in som en hårt drillande militär i filmen där han ska ställa Volvo CE:s maskiner på prov genom tuffa utmaningar, är klart amerikanskt. Känslan är Hollywood i slutet av 80-talet.Men allt är egentligen helsvenskt. Inte bara maskinerna. Dolph själv kan nog också räknas in. Och reklambyrån bakom satsningen är Forsman & Bodenfors.
Text:
Maskinentreprenören utkommer med 10 nummer per år och utges av bransch- och arbetsgivarorganisationen för Maskinentreprenörerna.