Internationellt men helsvenskt
Volvo vinner priser för sina...
Text: Linn Posse
2019-02-13
Lästid
0 min2019-02-13
Lästid
0 minVolvo vinner priser för sina reklamfilmer. Ofta. Den senaste i raden som dök upp före julen 2018 har fått stor uppmärksamhet i hela världen. Reklambranschen räknar med att det blir ett internationellt pris även denna gång.Känslan när hårdingen Dolph Lundgren glider in som en hårt drillande militär i filmen där han ska ställa Volvo CE:s maskiner på prov genom tuffa utmaningar, är klart amerikanskt. Känslan är Hollywood i slutet av 80-talet.Men allt är egentligen helsvenskt. Inte bara maskinerna. Dolph själv kan nog också räknas in. Och reklambyrån bakom satsningen är Forsman & Bodenfors.
Maskinentreprenören utkommer med 10 nummer per år och utges av bransch- och arbetsgivarorganisationen för Maskinentreprenörerna.