maskinentreprenoren logo
Ledare

Konsten att bemästra mässan

Foto: Ryno Quantz

Lästid

0 min
Dela

Det tar ett helt liv att lära sig att bemästra maskinmässan som fenomen. Vissa besökare blir aldrig helt bra, det är bara att erkänna. Efter 25 år som journalist i facktidningsbranschen har jag fortfarande en del att lära. Men det finns trick och jag har lärt mig av de bästa.

De riktigt maskinintresserade brukar först göra en plan och sedan beta av utställare för utställare. Detta tar dock tid, och de flesta hinner inte det som var planerat. Nackdelen med denna taktik är att du kan missa något som du inte kände till.

Den sociala mässbesökaren brukar satsa på att vårda kända kontakter och fokusera på de utställare man brukar göra affärer med. Det är mindre stressigt och brukar anses proffsigt, men väl slappt.

Den sämsta taktiken är att planlöst vandra runt. Man blir bara trött av alla intryck och får lite ut av besöket. Inga nya idéer.

Tidningen Maskinentreprenören hjälper dig inför Svenska Maskinmässan på Solvalla 2–4 juni. Vi har plockat ut 10 utställare du bara inte får missa – Best in Show. Ta sikte på de gula ballongerna och läs på här i tidningen. Vi ses där!

Plus & Minus

Vi har i varje fall tur med vädret.

Branschens kostnadsökningar suger verkligen.

Fortsätt läsa

Maskinentreprenoren logo
me logga

Maskinentreprenören utkommer med 10 nummer per år och utges av bransch- och arbetsgivarorganisationen för Maskinentreprenörerna.

INNEHÅLL
TIDNINGEN
FAKTURA

Hemsidan använder cookies. Läs mer