maskinentreprenoren logo

Ledare

Så här brukar vi aldrig göra

writer image
Micael Appelgren, Chefredaktör

Lästid:  0 min

article

Du sitter nu med något unikt i handen. Ett temanummer av tidningen Maskinentreprenören. Men det finns tillfällen då man behöver ändra sig – tänka om och våga göra nytt. Detta är ett sådant tillfälle. Faktum är att det inte bara gäller tidningen – utan även branschen i stort.

Vi har precis avverkat en uppmärksammad internationell branschmässa – Intermat i Paris. Och nu om några dagar är det dags för Svenska Maskin-mässan på Solvalla i Stockholm. Hade ni möjlighet att åka till Intermat är det bara att gratulera. Har ni möjlighet att besöka Svenska Maskinmässan – gör det! För det finns en hel del att fundera på nu. Flera nya trender krockar samtidigt och det gör att branschen kommer att behöva tänka om och våga göra nytt.

Ökad digitalisering – tuffare klimatkrav och brist på kompetens. Dessa utmaningar påverkar inte bara svenska maskinentreprenörer – utan branschen globalt. Tillverkarna är därför pressade att komma fram med lösningar – och dessa nya lösningar hamnar i ditt knä – vare sig du vill eller inte. Det är skälet till att vi gör vad vi aldrig brukar – en tidning på temat mässa. En mässa som du bör överväga att besöka, tycker redaktionen.

Text: Micael Appelgren, Chefredaktör

Plus & Minus

Mässåret ser bra åt.

Fortsatt seg byggkonjunktur.

Andra läser

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så håller vi dig uppdaterad om det senaste inom...

Tillgång till unika erbjudanden

Tillgång till exklusivt innehåll

Påminnelser om viktig information

Maskinentreprenoren logo
me logga

Maskinentreprenören utkommer med 10 nummer per år och utges av bransch- och arbetsgivarorganisationen för Maskinentreprenörerna.

INNEHÅLL
TIDNINGEN
FAKTURA

Hemsidan använder cookies. Läs mer