Branschnytt
Volvo CE väljer bort Bauma 2022
Volvo CE har beslutat att...
Ann-Louise Larsson
Publicerad: 2021-03-27
Lästid: 0 min
Publicerad: 2021-03-27
Lästid: 0 min
Volvo CE har beslutat att inte ställa ut på Bauma nästa år. Istället satsar de på egna kundarrangemang tillsammans med sina återförsäljare samt ökad digital kommunikation.Volvo CE valde att “hoppa av ” ConExpo i Las Vegas förra året i sista stund. Då handlade det främst om att man inte ville låta personalen resa dit med anledning av pandemin. Nu har företaget tagit fram en ny marknadsstrategi, där Bauma-mässan fått stryka på fotenundefined;Enligt den nya strategin kommer det istället bli fler “Volvo-ägda” kundevent tillsammans med återförsäljare i respektive land med syfte att bygga starkare och mer hållbara kundrelationer. Volvo ser också ett behov av att öka och utveckla den digitala kommunikationen och lägger mycket krut på en sömlös integration av att utveckla digital och traditionell marknadsföringundefined;Under pandemin har kundernas köpbeteenden men också kommunikationssätt förändrats och därför ser Volvo ett behov av att följa med och göra dessa förändringarundefined;– Även om fysisk interaktion förblir mycket viktig börjar vi se betydande förändringar i hur våra kunder vill kommunicera med oss, både digitalt och face-to-face. Detta driver oss att göra affärer mer effektiva och hållbara samt minska vårt miljöavtryck, säger Carl Slotte, Europachef på Volvo CEundefined;Carl Slotte utesluter dock inte framtida mässdeltagande från Volvo CE:s sidaundefined;– Vi har inte uteslutit framtida deltagande i Bauma eller andra mässor. Vi kommer fortsätter granska hur våra kunder vill interagera med oss och basera vår strategi på deras behov och krav, säger hanundefined;
Text:
Maskinentreprenören utkommer med 10 nummer per år och utges av bransch- och arbetsgivarorganisationen för Maskinentreprenörerna.